Co, powinna zawierać umowa na wykonanie kuchni na wymiar?

Co, Powinna zawierać umowa na wykonanie kuchni na wymiar?


Jeśli się jeszcze nie zastanawiałaś, co powinna zawierać umowa na wykonanie kuchni na wymiar kilka informacji pomoże Ci zrozumieć ten problem.


Umowa to będzie dokument, który ustala i reguluje warunki współpracy pomiędzy wykonawcą, a klientem. Jeżeli prace przebiegają bez problemu umowa jest później tylko wcześniejszą formalnością, jednakże jeśli zaczynają się problemy z klientem, waga umowy bardzo wzrasta. Umowa powinna być właśnie przygotowana na “czarną godzinę” kiedy zaczynają się rodzić problemy z klientem.


Pamiętam, kiedy montowaliśmy kuchnię dla klienta, prace zbliżały się już ku końcowi. Klientka oglądając kuchnię stwierdziła “. Jeszcze tylko musicie podłączyć: zlew, zmywarkę, płytę i wszystko będzie gotowe”. Pracownik nie znając zapisów w umowie stwierdził, że my tego nie wykonujemy. Klientka jednak była przekonana, że jak zamawia kuchnię na wymiar i to z montażem to powinniśmy jej te prace również wykonać, … bo ona zamówiła kuchnię kompleksowo. Uratował mnie oczywiście zapis w umowie, który wykluczał z naszej strony tego rodzaju prace. 


NIe tak dawno na facebooku był post, w którym klientka szukała rzeczoznawcy , gdyż twierdziła, że ma nie oklejoną krawędź formatki na szufladę  ( krawędzi, która będzie dochodziła do frontu – niewidoczna, nie narażona na działanie wody i wilgoci ) ale dla niej było to wykonane wadliwie i szukała potwierdzenia swoich racji, zapewne wykonawca kuchni miał z tą klientką problemy

źródło: facebook


Co, powinna zawierać umowa na wykonanie kuchni na wymiar?


Jak się ustrzec przed takimi sytuacjami? Odpowiedź jest jedna. Musisz mieć umowę, która wyklucza roszczenia klientów i zapewni bezproblemowa współpracę.

Co powinna zawierać taka umowa, aby mieć, jak najwięcej zabezpieczonych punktów prac montażowych przy współpracy z klientem?


Kilka przykładów, które powinna rozwiązać umowa:


  1. Jak przedłużyć sobie termin wykonania o 5 dni zgodnie z umową?

  2. Jak wykluczyć wady, które powstały z winy klienta?

  3. Jak otrzymać zapłatę nawet 90% w czasie montażu kuchni?

  4. Jak wykluczyć, możliwość odstąpienia od umowy przez klienta?

  5. Jak wykluczyć podłączenia do mediów przez wykonawcę kuchni?

  6. Jak wykluczyć problemy z krzywymi ścianami?

  7. Jak wykluczyć problemy z różnym odbiorem kolorów przez klienta?

  8. Jak wykluczyć problemy ze sprzętem agd?

Wybierz zestaw dokumentów w tym umowę, specyfikację, gwarancję itd ..  ZOBACZ

Te i inne problemy powinny być rozwiązane i przewidziane w 4 dokumentach. Co to są za dokumenty? 


  1. Umowa sprawdzona przez prawnika – 25 praktycznych punktów umowy !
  2. Specyfikacja do zamówienia, gdzie wymienione wszelkie aspekty techniczne wykonania szafek kuchennych i montażu kuchni
  3. Protokół odbioru – podpisany, jako gwarancja, że wszystko zostało wykonane bez zastrzeżeń.
  4. Gwarancja , jako dokument potwierdzający jakość wykonania Twoich usług, ale również dokument, w którym wymienione są rzeczy, których klient nie może robić, aby gwarancja była dla niego dalej ważna.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.